آخرین مقالات ترابایت در زمینه های مختلف حضور و غیاب سازمانی و موارد وابسته به آن، در لیست زیر فابل مشاهده است.
همچنین از بخش "گروه مقالات" می توانید مقالات با دسته بندی مشخص بررسی کنید.

نگاهی اجمالی بر روند تولید دستگاههای حضوروغیاب

تاریخچه دستگاه حضور وغیاب به اواخر قرن 19 بازمیگردد. در آن زمان اکثر افراد در اروپا و آفریقا و آمریکا به جای داشتن کسب و کارو تجارتهای شخصی در کارخانه های بزرگ مشغول به فعالیت می شدند و حضوروغیاب پرسنل کارخانه ها اهمیت ویژه ای پیدا کرده بود. حجم انبوه کارها در این سازمانها، نیاز به نظارت و تجزیه و تحلیل دقیق بر روی کارکرد پرسنل در جهت سود بیشتر، نیاز سازمانها به ثبت دقیق ساعت های کاری در جهت موفقیت شغلی را بیش از پیش آشکار نمود.  ... ادامه مقاله

بررسی زنده بودن اثر انگشت در سیستم های تشخیص هویت

از سال‌ها پیش از اثر انگشت افراد در جرم‌شناسی استفاده می شد و امروزه در علم بیومتریک نیز از آن استفاده ‌می شود. مانند تمام دیگر اعضای بدن DNA های هر شخصی الگوی ساخت این خطوط را دارا هستند و در واقع DNAهای هر شخص نیز کاملا منحصر به فرد است و این موضوع تقریبا در مورد دیگر اعضای بدن صادق اند. اثر انگشت از قدیمی‌ترین روش های تشخیص هویت است که با پیشرفت تکنولوژی به تنوع آن افزوده شده است.  ... ادامه مقاله

چرا ساعت حضور و غیاب بخریم؟

به طور کلی خرید دستگاه حضور و غیاب برای مدیران صرفه اقتصادی بسیاری دارد زیرا این سیستم با کنترل دقیق ورود و خروج درصد خطای محاسبات حقوق در پایان ماه را به صفر رسانده و با توجه به میزان کارکرد پرسنل مدیران می توانند آمار کاملی از مدت زمان کسر کار یا اضافه کار پرسنل خود را داشته باشند.  ... ادامه مقاله

خصوصیات یک گیت خوب

شايد توجه به اين مهم كه يك گيت خوب داراي چه خصوصيت هائي بايد باشد تاكنون بصورت كاملا فني مورد توجه قرار نگرفته باشد، زيرا مشاهده ميگردد كه در چند سال گذشته انواع گيت هاي توليد شده توسط كمپاني هاي مختلف به هر دليل توسط متخصصين و مسئولين حفاظت سازمانها و نهاد هاي دولتي مورد توجه و استفاده قرار گرفته است، كه در بيشتر موارد نام كشور سازنده و يا شكل ظاهري و پارامترهاي نه چندان مهم اين گونه گيت ها، دليل اخذ تأييد و خريد آن گرديده است.  ... ادامه مقاله

آشنایی با راهبندهای اهرمی

یک راه بند اهرمی در حقیقت به صورت یک تیرک افقی است که به یک پایه لولا شده است و حول مفصل می چرخد که جهت مسدود کردن راه عبور و کنترل گذرگاه عبور ماشین ها به کار می رود. معمولاً عملکرد بوم بدین صورت است که نوک آزاد بوم (تیرک افقی) در راستای قوس (کمان) عمودی به سمت بالا حرکت می کند.
راهبند اهرمی جهت کنترل رفت و آمد افراد یا ماشین ها برای ورود و خروج به داخل محوطه خاصی استفاده می شود. به عنوان مثال در مکان های خصوصی با استفاده از راه بندها از ورود افراد متفرقه و ماشین های غیر مجاز برای ورود به داخل محوطه مورد نظر جلوگیری می شود. از جمله کاربردهای راه بند می توان به ورودی پارکینگ ها مانند پارکینگ مراکز خرید، انبار کالا، عوارضی، تقاطع با ریل راه آهن، مکان های تجاری و بازرگانی، آپارتمانها و مجتمع های مسکونی، بیمارستانها، مکان های صنعتی و کارخانه ها، پمپ بنزین ها و مجتمع های اداری و اماکن اختصاصی.... اشاره کرد.
راه بندهای اهرمی در دو نوع دارای سیستم محرکه الکترومکانیک برای ترددهای پایین والکتروهیدرولیک برای ترددهای بالا موجود می باشند. بدنه آنها معمولاً از جنس استنلس استیل ساخته می شود که در برابر خوردگی و فرسایش و مقاوم در برابر شرایط بد آب و هوایی بسیار مقاوم است. راه بند الکتروهیدرولیک نسبت به الکترومکانیک، بی صداتر و ایمن تر و قابل اطمینان تر می باشند. کنترل کننده controller الکتریکی راهبندها اهرمی می تواند به سیستم های کنترل ورودی access control و سیستم های امنیتی مختلف وصل شود. راه بندها قابل کنترل با سیستم های کنترل ورودی مانند ریموت کنترل (فرستنده رادویی)، کارت خوان، پوش باتوم، سوییچ دیجیتال و ... و همچنین قابل وصل شدن به سیستم های امنیتی ضد برخورد با مانع مانند حس گر حساس به نور، و حس گر لوپ که برای ماشین ها به کار می رود، می باشند.
گاهی بر حسب نوع نیاز، راه بندهای اهرمی می توانند طوری نصب شوند که انتهای یک بوم مقابل انتهای بوم دیگر قرار بگیرد و این مورد به خصوص برای محل عبور دو طرفه (دو باند) یا ورودی های بسیار عریض به کار می روند. در بعضی از انواع راه بند سرعت بالا و پایین رفتن بوم قابل تنظیم کردن می باشد.
بخش محرکه الکتروهیدرولیک راه بندهای اهرمی شامل موتور، پمپ فشار قوی، سیلندر، شیر برگشت ناپذیر (شیر یک طرفه) و شیر کنترل می باشد. سیستم های هیدرولیک قوی تر دارای دو جک هیدرولیک و فن خنک کننده هستند که امکان عملکرد نا محدود در ترددهای بالا را فراهم می سازد.
ویژگی هایی که در حین خرید یک راهبند اهرمی باید به آنها توجه داشته باشید عبارتند از میزان ولتاژمنبع تغذیه، سرعت حرکت بوم، طول بوم، میزان تردد در طول روز، کلید خلاص کن دستی و باتری بک آپ برای پشتیبانی از سیستم در حالت قطع برق، توان موتور و گشتاور نیرو توجه کنید.